آخرین اخبار

گلزارهای دیم داراب سند دار می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:گلزارهای دیم گل محمدی داراب که بیش از پنج دهه سابقه تولید دارند، سند دار می شود. به گزارش داراب نا محمد مهدی قاسمی ، شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:کشت گل محمدی در داراب بیش از ۲۰۰ سال سابقه دارد و با توجه به این پیشینه […]

اشتراک گذاری
04 خرداد 1394
622 بازدید
کد مطلب : 9909

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:گلزارهای دیم گل محمدی داراب که بیش از پنج دهه سابقه تولید دارند، سند دار می شود.

به گزارش داراب نا محمد مهدی قاسمی ، شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:کشت گل محمدی در داراب بیش از ۲۰۰ سال سابقه دارد و با توجه به این پیشینه ، حمایت از پرورش دهندگان این محصول در دستور کار مسوولان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد:اراضی دیم با سابقه کشت گل محمدی این منطقه که با گیاهان جنگلی و بوته زارها نیز توام باشد ، به صورت بلند مدت به کشاورزان و باغداران اجاره داده می شود.

قاسمی ادامه داد:بزرگترین دشت گل محمدی ارگانیک دیم جهان در روستای لایزنگان و نوایگان داراب واقع شده و بی شک صیانت از این منابع غنی در اقتصاد پایدار منطقه اثرگذار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود:تولید کنندگان گل محمدی می توانند در اراضی شیبدار منطقه لایزنگان و نوایگان سایر گیاهان دارویی را هم کشت کنند.

وی اظهار داشت:با هدف توسعه کشت های گلخانه ای ، به متقاضیان و علاقه مندان فعالیت در این زمینه ، اعتبار و تسهیلات لازم پرداخت می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: شهرستان داراب با پنج هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت و تولید بیش از شش هزار تن گل محمدی ، بیش از ۵۰ درصد گل محمدی استان فارس را تولید می کند.

قاسمی افزود: سالانه بیش از ۹ میلیون لیتر گلاب در این منطقه تولید می شود که ۹۰ درصد آن به کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، روسیه و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

به گفته وی ، سال ۹۳ استان فارس با شش هزار و ۹۳۵ هکتار کشت گل محمدی، رتبه اول کشور را در کاشت و برداشت این محصول به خود اختصاص داد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: از این میزان سطح زیر کشت پنج هزار و ۳۴۰ هکتار دیم و مابقی به صورت آبی کشت شد.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفده =